ونگر خلاف ونگر؛ سیستم کبرا جواب نداد

ونگر-خلاف-ونگر؛-سیستم-کبرا-جواب-نداد

شفقنا ورزشی: هم آرسنال و هم لیورپول با بازی زیبایی که به نمایش گذاشتند ثابت کردند که شایسته قهرمانی در لیگ جزیره هستند. برندان راجرز در این دیدار سیستم کبرا را در دستور کار خود قرار داد این درحالی است که ونگر خلاف وعده کرد و این بار با ریسک پذیر نبود. در گزارشی به تحلیل حساس ترین بازی هفته سوم لیگ جزیره می پردازیم که هر چند اوج لذت فوتبالی بود اما گلی به دنبال نداشت.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا ورزشی، در حساس ترین بازی هفته سوم رقابت های لیگ برتر انگلیس دو تیم آرسنال و لیورپول برابر هم صف آرایی کردند که این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید تا امتیازات تقسیم شود. هر چند این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید اما دو تیم بازی خوبی را به نمایش گذاشتند و صحنه های خطرناکی روی دروازه دو تیم شکل گرفت.

سیستم دو تیم

آرسنال در این دیدار حرکت در عمق و مثل همیشه پاس های سریع را در دستور کار خود قرار داد و توانست روی این حرکات هم به گل برسد اما داور این گل را به بهانه آفساید مردود اعلام کرد.

اما لیورپول سیتسم “کبرا” را در دستور کار خود قرار داد تا جایکه شاگردان برندان راجرز در زمین خود جمع می شدند و به یکباره به حریف حمله می کردند. سرعت فرمینیو و کوتینیو بهترین راهکار برای این سیستم راجرز بود و از طرف دیگر هم بنتکه سر این مار کبرا بود که اگر درخشش پتر چک نبود زهر خود را می ریخت و دروازه توپچی ها را باز می کرد.

۲BA27CCF00000578-3209357-image-a-44_1440449074829

دو مربی همچون دو شطرنج بازی به بازی نگاه می کردند تا جایکه کوچکترین جزئیات را در نظر می گرفتند و منتظر حرکت حریف بودند تا برنامه خود را عملی کنندتا جایکه وقتی آرسن ونگر برای از کار انداختن گومز به چامبرلین بازی داد راجرز هم بالافاصله دست به تغییر زد و مورنو را به میدان فرستاد تا در سمت چپ زمین به گومز کمک کند و این نشان داد  که دو مربی همه جزئیات را در نظر داشتند و حداقل دوست نداشتند که بازنده این دیدار باشند.

نکات مثبت بازی

-کوکلین که تازه ترین کشف آرسن ونگر به شمار می آید بازی درخشانی را به نمایش گذاشت و باردیگر ثابت کرد که چرا ونگر به او اعتماد کرده است. اگر این سرباز فداکار در ترکیب آرسنال نبود بدون شک  هافبک های لیورپول روز سختی را برای توپچی ها رقم می زدند. کوکلین با این بازی خوبی که به نمایش گذاشت ثابت کرد که این توانایی را دارد که به زودی به یکی از بهترین هافبک های دفاعی فوتبال جهان تبدیل شود.

-راجرز سرمربی لیورپول باردیگر ثابت کرد که مربی بزرگی است و می تواند لیورپول را به قهرمانی در لیگ جزیره رساند. او الان به لیورپول شخصیت داده است و قرمز پوشان آنفیلد سبک خاصی را در هر بازی در دستور کار خود قرار می دهند. اگر لیورپول قرار باشد به قهرمانی در لیگ جزیره برسد هیچ کس شایسته تر از راجرز برای نشستن روی نیمکت این تیم نیست.

-گومز ستاره جوان لیورپول هر چند سن و سال زیادی ندارد اما در دیدار برابر آرسنال نمایش بسیار خوبی داشت و نشان داد که می تواند برابر تیم های بزرگ بدون استرس بازی کند.

-پتر چک سنگربان آرسنال در بازی نخست توپچی ها دو اشتباه بد داشت و بسیاری به انتقاد از او پرداخت اما این دروازبان باتجربه اهل چک در دیدار برابر لیورپول یک تنه تیمش را نجات داد و به هواداران آرسنال ثابت کرد که چه تفاوت زیادی با دروازبان های چون چزنی دارد. چک شایسته انتخاب به عنوان بهترین بازیکن آرسنال است البته نباید فراموش کرد که سنگربان لیورپول هم عملکرد خوبی در دیدار برابر آرسنال داشت.

-خط دفاعی لیورپول در این دیدار هم موفق شد دروازه خود را بسته نگه دارد. قرمز پوشان آنفیلد فصل قبل در خط دفاعی خود مشکلات زیادی داشتند اما در این فصل راجرز به نظر می رسد که این مشکلات را حل کرده است چرا که لیورپول برای سومین بازی پیاپی است که دروازه خود را بسته نگه داشته است.

نکات منفی بازی

-آرسن ونگر اشتباه کرد که الکسیس سانچس ناآماده را از بازی تعویض نکرد. این بازیکن شیلیایی در دیدار برابر لیورپول عملکرد ضعیفی داشت به ویژه در ۲۰ دقیقه پایانی که کاملا خسته و بی رمق بود و باید ونگر او را از بازی تعویض می کرد. از طرف دیگر ونگر باید چامبرلین و والکات را زودتر به بازی می فرستاد به ویژه والکات که با سرعت بالایش می توانست خط دفاعی لیورپول را اذیت کند.

-ونگر در این دیدار پائولیستو و چامبرز را در خط دفاعی تیمش به بازی گرفت این درحالی است که این دو بازیکن تا الان در کنار هم بازی نکرده بودند. این دو بازیکن بسیار کم تجربه هستند و بهتر بود که ونگر در دیداری آسان تر از آنها استفاده می کرد. خط دفاعی آرسنال مثل چند فصل اخیر مشکلات بسیار زیادی دارد و اگر ونگر می خواهد که با توپچی ها شانسی برای کسب عنوان قهرمانی داشته باشد باید در روزهای باقیمانده از فصل جابجایی تابستانی یک مدافع خوب را جذب کند.

-اولیویه ژیرو مهاجم نوک آرسنال در این دیدار عملکرد بسیار ضعیفی داشت. او در ۷۳ دقیقه تنها ۳۰ بار توپ را لمس کرد و نشان داد که شایسته حضور در پیکان خط حمله توپچی ها نیست.

-بنتکه هر چند یکی دو بار دروازه آرسنال را تهدید کرد اما در کمی سنگین نشان داد. او سرعت خوبی ندارد و تنها یک تمام کننده خوب است. با بازگشت استاریچ خط حمله لیورپول بهتر خواهد شد و کار این مهاجم بلژیکی هم راحت تر می شود.

-آرسنال ۶۱ درصد مالکیت توپ و میدان را برعهده داشت اما نتوانست از این مالکیت خود به خوبی استفاده کند و به گل برسد.

-ونگر خلاف ونگر؛ سرمربی آرسن معمولا مربی است که تیمش را به خوبی آماده یک بازی می کند. ونگر مربی نیست که منتظر دیدن استراتیژی حریف در میدان باشد به عبارت دیگر او مربی نیمه دوم نیست و آرسنال اگر قرار باشد خوب بازی کند از اول تا آخر بازی خوب خواهد بود و اگر هم بد باشد تا آخر بد است اما این مربی فرانسوی در دیدار برابر لیورپول سنت شکنی کرد تا جایکه تیم او در ابتدا با حریف مدارا کرد و بعد از آن تلاش کرد تا به گل برسد.

مزیت های این دیدار

– هیچ کدام از دو تیم بازی دفاعی را در دستور کار خود قرار ندادند و پیدا بود که آنها به دنبال پیروزی هستند. هم آرسنال و هم لیورپول به دنبال ارائه بازی هجومی و تماشاگر پسند بود و با این بازی خوبی که به نمایش گذاشتند نشان دادند که شایسته قهرمانی در لیگ جزیره هستند و حداقل می توانند جزو چهار تیم برتر باشند.

– لیورپول برای سومین بازی پیاپی موفق شد دروازه خود را بسته نگه دارد.

-چک با این نمایش خود اعتماد به نفس خود را به دست آورد

بهترین و بدریت بازیکنان

بهترین های آرسنال: چک، کوکلین، رمزی و پائولیستا بازی خوبی را به نمایش گذاشتند.

بهترین های لیورپول: گومز، اسکرتل و کوتینو

بدترین بازیکن آرسنال: چامبرز

بدترین بازیکن لیورپول: لوفرن و کلاین

حساس ترین صحنه: چک در نیمه نخست با سوپر واکنش خود بنتکه را ناکام گذاشت و توپ را در آستانه ورود به دروازه بیرون کشید.

سخن پایانی

دیدار دو تیم آرسنال و لیورپول اوج لذت فوتبالی در لیگ جزیره بود و دو تیم بازی درخشانی را به نمایش گذاشتند اما حیف شد که این دیدار گل نداشت و اگر توپی از خط دروازه ها عبور می کرد بازی جذاب تر می شد.

 

انتهای پیام