اوباما مخالفان برجام را دیوانه خواند

اوباما-مخالفان-برجام-را-دیوانه-خواند

شفقنا- رییس‌جمهور آمریکا مخالفان توافق هسته‌ای ایران و 1+5 را دیوانه خواند.

به گزارش شفقنا، به نوشته نشریه پولیتیکو باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه پس از بازگشت از تعطیلات دو هفته‌ای خود با اشاره به حمایت هری رید، رهبر اقلیت دموکرات مجلس سنا، گفت: من از وی به دلیل بیانیه اخیرش در حمایت از توافق هسته‌ای تشکر می‌کنم. این توافق یک دستاورد دیپلماتیک تاریخی و بهترین دستاورد در عرصه سیاست خارجی آمریکا است.

هری رید اوایل هفته جاری با انتشار بیانیه‌ای قویاً از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که ایران و گروه 1+5 اواسط ماه ژوییه بر سر آن به توافق رسیدند حمایت کرد.

بنا بر گزارش ایسنا، اوباما در ادامه گفت که افرادی هستند که در خصوص توافق هسته‌ای در کنار وی قرار دارند اما افراد دیوانه‌ای هم وجود دارند.

به نوشته پلیتیکو، دولت باراک اوباما هم‌زمان با نزدیک شدن به زمان رأی‌گیری کنگره درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 برای جلب حمایت از این توافق تلاش می‌کند. مقامات آمریکایی پیش از این هشدار داده‌اند که اگر واشنگتن به طور یک‌جانبه این توافق را رد کند موجب انزوای آمریکا خواهد شد و حتی به جایگاه دلار به عنوان یک ارز جهانی قدرتمند آسیب خواهد زد.

اوباما تهدید کرده است که در صورت رد این توافق در کنگره آمریکا آن را وتو خواهد کرد که در این صورت قانون‌گذاران برای این که بتوانند وتوی رییس‌جمهور را خنثی کنند به دو سوم آراء نیاز خواهند داشت.

تاکنون 28 سناتور دموکرات به طور رسمی از برنامه جامع اقدام مشترک حمایت کرده‌اند.